Ninge


                                               Ninge



" Nu, nu ai inteles. Ninge. De doua zile ninge fara oprire. Seara trecuta nu am dormit. Nu am putut sa dorm, m-am uitat toata noaptea pe geam, la felinarul din fata casei. M-am uitat cum ninge si am promis ca ma culc atunci cand o sa se opreasca. Dar nu s-a oprit. Si ma bucur ca nu s-a oprit, pentru ca ningea prea frumos. Cu fulgi mari, ce stiau exact unde trebuie sa cada. Toata noaptea nu am vazut pic de viscol.



 Venisem din oras. Am mers pe partea padurii. Cerul era rosu, era un rosu inecat in negru. Toata lumina era data doar de albul fulgilor de nea si de stralucirea felinarelor. N-am sa uit peisajul asta in veci. Iar cand am ajuns acasa eram atat de uimit, incat nu am putut sa ma despart de o asa vedere. M-am pus la geam si nu am mai putut sa ma dezlipesc de el. Am mai avut momente in care am atipit, dar ma trezeam. Nu stiu cum, dar ma trezeam. Si puteam sa dorm. Si aveam nevoie sa dorm, ziua urmatoarea avea sa fie o zi plina. Dar ce sa vezi, am stat treaz. Toata noaptea. Ma asteptam sa adorm atunci cand mi-ai spus ca tu te culci, dar era deja tarziu si creierul meu se obisnuise cu ideea ca trebuie sa stea treaz.




 E iarna. Sunt indragostit de iarna. Iar atunci cand ninge, ma simt mult prea bine. Mi-as dori ca intr-o zi sa ma imbrac foarte bine si sa ies afara in timp ce ninge. Sa ma pun pe zapada, cu fata la cer si pur si simplu sa-l privesc, sa simt fulgii de zapada cum imi cad pe fata calda si se topesc.

 Si acum, revenind la ce m-ai rugat sa iti povestesc... da. Ningea foarte tare si chiar si atunci in noapte as fi iesit, m-as fi pus jos si as fi privit cerul acela de-un rosu innegrit, as fi simtit fulgii cum imi cad pe fata si m-as fi gandit prin ce parte e luna acum, cat o sa mai ninga, " oare daca stau mult asa o sa fiu acoperit cu zapada", "hai sa facem un ingeras", "m-as ridica sa fac un omulet, dar e prea moale zapada asta", "chiar n-am chef sa ne bulgarim, serios"  "de unde sa-ti fac rost de nasturi la ora asta" "e miezul noptii, nu o sa rada nimeni de tine ca ai parul nasol" "rade mai incet, strici armonia si trezesti lumea", " e DOAR umbra ta", "gata cu  glumele astea, ma sperii", "mi-e frig", "vai de capu tau, nici nu stii sa te imbraci", "ia manusile mele", "si caciula", "iti dau si fularul..." "ok, mi-e frig mie acum" "nu, nu o sa incerc sa prind fulgi, nu mai am cinci ani", "ce nas rosu ai","hai sa cantam ceva", "o rog eu pe mama ta sa te lase sa stai maine acasa", "mi-e somn"  si "hai doar sa vorbim si atat", iar cand pur si simplu nu ne-am mai fi simtit corpul si nu mai puteam vorbi de frig ce era...mergeam in casa. 

     Dar nu am avut curaj. Era cald in casa si plus ca tu nu erai aici, cu mine, deci cu cine as fi schimbat aceste replici? Si ar fi fost prea copilaros, sa ies singur la ora aia din casa si sa ma tavalesc prin zapada. Deci de ce sa o mai fac? M-am multumit sa fiu de partea calduroasa, sa privesc fulgii din lumina felinarului. M-am abatut din nou de la subiect. Ningea, ningea foarte frumos si as fi vrut sa fii langa mine sa ne uitam, daca tot de iesit afara nu am fi iesit. Vorbeam, priveam fulgii si puteam  sa bem si niste ceai. Puneam tabla de sah si jucam. Aduceam cartile, dadeam perdeaua la o parte ca sa vedem mereu fulgii si jucam. Jucam "x si zero", iti aduceam prajiturile bune facute de mama, piratam un film si ne uitam. Te-as fi batut la cap sa jucam ceva orice, si in final totul se rezuma la vorbit toata noaptea si sa ne uitam la filmul piratat. Si s-ar fi facut dimineata.
 Acum e dimineata. Eu... ce fac? Am promis ca stau sa ma uit cum ninge, am promis ca stau pana cand se opreste. E dimineata si nu s-a oprit. Eu.... ce fac? Am stat toata noapte treaz, dar ninsoarea tot nu s-a oprit. Si din ce vad, nu vrea sa se opreasca prea curand. Ma voi culca, macar doua ore... Dar inainte sa ma culc... tu tot nu ai inteles? O sa incerc sa iti explic in alt mod. Mai scurt si mai precis. Ningea. Dar nu ningea ca deobicei. Ningea cu fulgi de iubire. "


DELETE ALL THIS MESSAGE.

"Da, ningea foarte frumos. Ma pun sa ma culc." => SEND.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Faţă-n faţă..

Frumosul ce ne inconjoara...

În mijloc de Primăvară